Bestelproces



VERZENDEN

Nederland

Ons standaardtarief tot 20 kg is als volgt:

Post NL (TNT) Onverzekerd Pakket Post: € 4,95. boven de 20 kilogram berekenen wij de verzendkosten op basis van gewicht. 


Rembours: betalen aan de pakketbezorger: € 25. Kiest u voor rembours dan kunt u uw pakket betalen aan de pakketbezorger van PostNL. Let wel op dat u aanwezig bent als het pakket wordt bezorgd, afleveren bij de buren is bij rembours niet mogelijk. De bezorgkosten bij rembours bedragen 25 euro ongeacht de grootte van de bestelling. Let op, rembours is niet mogelijk bij bestelling van accu's omdat deze via een aparte bezorgdienst worden afgeleverd. Ook is rembours niet mogelijk bij aflevering in België


Afhalen

Afhalen kan in Almere. Voor afhalen is altijd een afspraak nodig. Geef dit a.u.b. aan in het opmerkingenveld bij het scherm 'betaalmethode'.


België 

Voor verzending naar België hebben wij een uniform verzendtarief vastgesteld van € 15,-, ongeacht de orderomvang. Belgische bestellingen worden standaard verzekerd verzonden.


Verzendtarief wereldwijd

Neem voor verzending naar andere landen even contact met ons op voor de mogelijkheden en het verzendtarief.



LEVERTIJD 

Verzending gebeurt alleen op werkdagen en gewoonlijk binnen een (werk-)dag na ontvangst van de betaling, met een incidentele uitloop naar twee dagen.


Wij maken gebruik van Post NL (TNT) als transporteur. Post NL bezorgt van maandag tot en met zaterdag in Nederland binnen één dag na verzending van het pakket, ook op zaterdag. Voor bezorgdagen van Post NL, zie deze pagina. Woont u in Nederland, dan ontvangt u in de meeste gevallen per e-mail een indicatie van het verwachte bezorgtijdstip van ons zodra uw pakketcode bij ons bekend is.

Zendingen naar België zijn er soms ook de volgende dag al, maar houd alstublieft rekening met een uitloop naar twee dagen.


De meeste artikelen worden door ons uit voorraad geleverd. Uitzonderingen worden zo accuraat mogelijk per product op onze website beschreven: is er een langere levertijd, dan staat dit vermeld onderaan de product detailpagina. Als een artikel waarbij geen langere levertijd vermeld staat onverhoopt toch langer op zich laat wachten dan informeren wij u zo snel mogelijk. Het is dan aan u om te bepalen of u de order eventueel wilt cancellen.



BESTELLEN

Wij streven ernaar om het bestelproces zo eenvoudig en snel mogelijk te laten verlopen. Het proces bestaat uit de volgende stappen:


  1. Drop op de knop 'Bestellen' bij het door u gewenste artikel.
  2. Op het scherm verschijnt een melding dat het artikel is toegevoegd. U kunt eventueel nog een ander product bestellen
  3. Klik rechtsboven in het scherm op het winkelmandje. U kunt het winkelmandje bekijken of direct afrekenen.
  4. Wilt u afrekenen zonder een account bij ons aan te maken, selecteer dan 'Direct afrekenen'. Anders kun u een account aanmaken. Één van de voordelen van een account is dat u als u later nog eens bij ons wilt bestellen, u uw adresgegevens niet meer hoeft in te vullen. Heeft u al een account, vul dan uw e-mail adres dat bij ons bekend is in, en uw wachtwoord. Klik op inloggen.
  5. Vul uw gegevens in. Als uw factuur- en afleveradres verschillen, dan kunt u dit aangeven. Er wordt nu gevraagd om het afleveradres. 
  6. PostNL Pakjegemak.  Pakjegemak is een dienst van PostNLwaarbij u uw pakket op een afhaalpunt van PostNL kunt laten bezorgen. Om van deze dienst gebruik te kunnen maken, geef dan ook aan dat factuur- en afleveradres verschillen. U krijgt vervolgens in het keuzescherm bij het afleveradres bovenin de keuze te zien voor een Pakjegemak adres.
  7. Selecteer vervolgens de verzendmethode.
  8. Selecteer uw betaalmethode. In dit scherm kunt u ons specifieke instructies geven via het open veld onderaan het betaalscherm.
  9. Om verder te gaan, accepteer onze voorwaarden met een vinkje onderaan
  10. Ons systeem houdt u vervolgens op de hoogte van de voortgang via e-mail. In geval van pakketpost krijgt u later nog een e-mail met daarin uw track&trace code waarmee u uw bestelling via de site van Post NL kunt volgen.
  11. U ontvangt uw bestelling gewoonlijk binnen 1 dag na ontvangst betaling (uitgezonderd weekends). Een gespecificeerde factuur met BTW-overzicht is meestal bijgesloten bij verzending via pakketpost. Dit is tevens uw garantiebewijs. Voor alle zendingen sturen wij tevens de factuur in PDF-formaat per e-mail. Een digitale PDF-factuur heeft voor de belastingdienst dezelfde status als een papieren factuur: u kunt hem eventueel uitprinten en toevoegen aan uw administratie.


BETALEN

U kiest tijdens het bestelproces zelf de betaalwijze. Wij bieden u de volgende keuzes:

Nederland: iDeal en PayPal, creditcards van Visa, Mastercard en American Express

België: KBC/CBC, Mr Cash/Bancontact, Sofort banking, Belfius Direct Net en PayPal, creditcards van Visa, Mastercard en American Express


veilig betalen

Betalingen via iDeal, creditcard, Mr Cash, Sofort en Belfius verlopen via Mollie, zo ongeveer de grootste payment service provider voor webshops van Nederland. De beveiliging van Mollie is op bankniveau. U hoeft zich geen zorgen te maken dat uw gegevens in handen van derden vallen. Zo krijgen ook wij zelf  niet uw creditcard gegevens te zien, maar krijgen alleen een seintje van Mollie als de betaling is gedaan. Meer informatie van Mollie zelf vindt u hier.


Vooruit betalen

Verder kunt u vooruit betalen via internetbankieren/acceptgiro. Dit is nodig als u bank geen van bovenstaande betaalmethoden ondersteunt of als uw bedrijfsboekhouding dit niet toestaat. U krijgt na het plaatsen van een bestelling per omgaande onze rekeninggegevens toegezonden. Deze vindt u onderaan de orderbevestiging.

Vermeld bij internetbankieren a.u.b. altijd even uw ordernummer in het mededelingenveld.


Bedrijven

Bent u werkzaam voor een bedrijf en wilt u tot aanschaf overgaan maar zijn de bovenstaande betaalmethodes niet voor u geschikt? Neem dan even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.


Bedrijf in België of ander EU-land: 0% BTW factuur mogelijk

Heeft u een bedrijf in België ( of een ander EU-land) dan is het voor ons mogelijk om een 0% BTW factuur aan u te sturen. Dit is een zogenaamde intracommunautaire levering. U hoeft ons dan geen BTW te betalen. Wel moet u, uiteraard, uw aankoop zelf bij uw belastingdienst aangeven. Let op, deze wijze van betalen kan alleen onder de volgende condities:

  • U neemt voorafgaand aan de aankoop contact met ons op, per mail of telefonisch. Wij berekenen dan het factuurbedrag dus minus de BTW. Achteraf terugbetalen van het BTW-bedrag is voor ons administratief niet mogelijk.
  • U stuurt u vooraf uw BTW nummer en bijbehorende firmanaam. Deze zetten wij op onze factuur
  • Wij sturen u vervolgens betaalinstructies
U hoeft dus geen bestelling te doen via onze website, omdat deze standaard altijd BTW in rekening brengt.

Alle intracommunautaire betalingen geven wij bij de NL belastingdienst aan.



PRIJZEN EN FACTURATIE

Alle op Mobilenergy vermelde prijzen zijn inclusief BTW. De verzendkosten vindt u tijdens het bestelproces nog voordat de order definitief is bevestigd. Bij iedere bestelling ontvangt u een factuur. Dit kan een geprint of een elektronisch (PDF) exemplaar zijn, die u zelf kunt printen.



GARANTIE 

Mobilenergy.nl garandeert de werking van de door haar geleverde artikelen gedurende 2 jaar maanden na factuurdatum. Zorg ervoor dat u de volgende stukken kunt overleggen om gebruikt te maken van uw recht op garantie:


  • Bewijs van aankoop (factuur van Mobilenergy.nl) met aankoopdatum.
  • Reden van de klacht, omschrijving van de foutmelding.


Afhankelijk van de aard van het defect ontvangt u uw aangekochte apparaat gerepareerd retour of, indien reparatie niet mogelijk is, een vervangend exemplaar.


LET OP!!!  Alle defecten veroorzaakt door verkeerd gebruik (anders dan aangegeven in de producthandleiding), eigenhandig openen/demonteren van het product of val- of breekschade  vallen NIET binnen de garantie! Voor accu's geldt dat verkeerd gebruik binnen de garantieperiode niet onder de garantievoorwaarden valt. Verkeerd gebruik betekent, in de breedste zin van het woord, teveel opladen, ontladen, mechanische schade etc.


Onvoldoende gefrankeerde zendingen worden niet aangenomen of gecrediteerd.


U vindt de specifieke garantievoorwaarden gewoonlijk tevens in de handleiding van het door u aangeschafte product.



RETOURNEREN/HERROEPING 

Mobilenergy vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door ons in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop u als consument aan ons de herroeping meldt. Tenzij de Mobilenergy aanbiedt het product zelf af te halen, mogen wij wachten met terugbetalen tot wij het product hebben ontvangen of tot u aantoont dat u het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De terugbetaling is kosteloos voor u.

Neem wel alstublieft vóór retournering altijd even contact met ons op .


Als u een defect artikel binnen de garantietermijn aan ons wilt retourneren neem dan eerst even contact met ons op om te bespreken op welke wijze de retournering plaats kan vinden. Artikelen die bijvoorbeeld zonder afzender en/of duidelijke omschrijving van het probleem worden geretourneerd kunnen wij bijvoorbeeld niet in behandeling nemen.



DISCLAIMER

De op deze website getoonde informatie wordt door Mobilenergy.nl met zorg samengesteld, doch voor de juistheid en volledigheid hiervan kan niet worden ingestaan. Mobilenergy.nl verstrekt door middel van deze website louter informatie over producten en diensten. Wijzigingen kunnen zonder voorafgaande mededeling worden aangebracht.


Mobilenergy.nl aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor het eventueel niet goed functioneren van deze website; wij aanvaarden tevens geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele gevolgen door onjuistheden en onvolledigheden van de op de website van Mobilenergy.nl opgenomen informatie.



VOORWAARDEN

Op onze leveringen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Deze kunt u hier inzien.

Onze voorwaarden zijn samengesteld in samenwerking met de Consumentenbond. Wij houden ons daarom impliciet aan de Nederlandse wetgeving die is opgesteld voor verkoop via webshops.