U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.
VERZENDTARIEVEN
(Alle hieronder vermelde verzendtarieven zijn inclusief BTW)
Nederland
Ons standaardtarief tot 20 kg is als volgt:
Post NL Onverzekerd Pakket Post: € 6. Boven de 20 kilogram berekenen wij de verzendkosten op basis van gewicht.
België
Voor verzending naar België hebben wij een uniform verzendtarief vastgesteld van € 15,-. Voor verzending van accu's zijn wij door speciale vervoermaatregelen genoodzaakt een hoger tarief te berekenen van € 30,-.
Spanje
Voor verzending naar België hebben wij een uniform verzendtarief vastgesteld van € 17,50,-. Verzending van onze accu's naar Spanje is voor ons niet mogelijk.
Duitsland
Voor verzending naar Duitsland hebben wij een uniform verzendtarief vastgesteld van € 12 voor alle artikelen.
Verzendtarief wereldwijd
Neem voor verzending naar andere landen even contact met ons op voor de mogelijkheden en het verzendtarief.
VERVOERDERS
Voor de meeste pakketten maken wij gebruik van PostNL. In een aantal gevallen wijken wij uit naar andere Nederlandse vervoerders.Dit wordt bepaald door formaat en/of samenstelling van de zending of verzending vanuit een ander magazijn. In alle gevallen krijgt u, uiteraard, van ons de correcte track en trace link van de bijbehorende vervoerder.
Bij zending naar het buitenland kan het zo zijn dat de Nederlandse vervoerder overdracht doet naar een lokale vervoerder in het land van bestemming. Hierop zal de track en trace-informatie worden afgestemd.
AFHALEN
U kunt ook uw bestelling op afspraak komen afhalen in Hensbroek (Noord-Holland). Kies hiervoor tijdens het bestellen 'Afhalen'. Wij zullen dan contact met u opnemen voor het maken van een afspraak. Zelf bellen mag natuurlijk ook.
LEVERTIJD
Verzending gebeurt alleen op werkdagen en gewoonlijk binnen een (werk-)dag na ontvangst van de betaling, met een incidentele uitloop naar twee dagen.
Wij maken voor vrijwel alle zendingen (behalve accu's, zie verder) vrijwel altijd gebruik van Post NL als transporteur. Post NL bezorgt op de meeste privé adressen van maandag tot en met zaterdag in Nederland binnen één dag na verzending van het pakket. Op bedrijventerreinen wordt vaak op zaterdag niet bezorgd. Specifiekere info over de bezorgdagen van Post NL, zie deze pagina. Woont u in Nederland, dan ontvangt u in de meeste gevallen per e-mail een indicatie van het verwachte bezorgtijdstip van ons zodra uw pakketcode bij ons bekend is.
Zendingen naar België zijn er soms ook de volgende dag al, maar houd alstublieft rekening met een uitloop naar twee (werk-)dagen.
Accu's worden niet vervoerd via PostNL maar via speciaal vervoerder Parts Express. Accu's zijn namelijk een chemisch product en vaak zo zwaar en onhandelbaar dat ze niet via reguliere post kunnen en mogen worden vervoerd. Levertijd in de accu's is in de regel 2 dagen na bestelling. Uitzonderingen zullen per bestelling worden gemeld.
De meeste artikelen worden door ons uit voorraad geleverd. Uitzonderingen worden zo accuraat mogelijk per product op onze website beschreven: is er een langere levertijd, dan staat dit vermeld onderaan de product detailpagina. Als een artikel waarbij geen langere levertijd vermeld staat onverhoopt toch langer op zich laat wachten dan informeren wij u zo snel mogelijk. Het is dan aan u om te bepalen of u de order eventueel wilt cancellen.
BESTELLEN
Wij streven ernaar om het bestelproces zo eenvoudig en snel mogelijk te laten verlopen. Het proces bestaat uit de volgende stappen:
BETALEN
U kiest tijdens het bestelproces zelf de betaalwijze. Wij bieden u keuze uit de meest voorkomende lokale betaalopties.
Alle onze betalingen behalve PayPal verlopen via Mollie, een van de grootste payment service providers voor webshops van Nederland. De beveiliging van Mollie is op bankniveau. U hoeft zich geen zorgen te maken dat uw gegevens in handen van derden vallen. Zo krijgen ook wij zelf bijvoorbeeld niet uw creditcard gegevens te zien, maar krijgen alleen een seintje van Mollie als de betaling is gedaan. Meer informatie van Mollie zelf vindt u hier.
Vooruit betalen / overschrijven
U kunt, als de reguliere betaalopties niet voldoen, kiezen voor vooruit betalen via internetbankieren/overschrijven. Dit is bijvoorbeeld nodig als uw bank geen van onze betaalmethoden ondersteunt of als uw bedrijfsboekhouding dit niet toestaat. U krijgt na het plaatsen van een bestelling per omgaande onze rekeninggegevens toegezonden. Deze vindt u in de orderbevestiging als u kiest voor betaalmethode overschrijven / vooruit betalen.
Vermeld bij internetbankieren a.u.b. altijd even uw ordernummer in het mededelingenveld.
Bedrijven
Bent u werkzaam voor een bedrijf en wilt u tot aanschaf overgaan maar zijn de alle standaard betaalmethodes niet voor u geschikt? Neem dan even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Bedrijf in België of ander EU-land: 0% BTW factuur mogelijk
Heeft u een bedrijf in België ( of een ander EU-land) dan is het voor ons mogelijk om een 0% BTW factuur aan u te sturen. Dit is een zogenaamde intracommunautaire levering. U hoeft ons dan geen BTW te betalen. Wel moet u, uiteraard, uw aankoop zelf bij uw belastingdienst aangeven. Let op, deze wijze van betalen kan alleen onder de volgende condities:
Alle intracommunautaire betalingen geven wij, zoals wettelijk is verplicht, bij de Nederlandse belastingdienst aan.
PRIJZEN EN FACTURATIE
Alle op Mobilenergy vermelde eindprijzen zijn inclusief BTW. De verzendkosten vindt u tijdens het bestelproces nog voordat de order definitief is bevestigd. Bij iedere bestelling ontvangt u een factuur. Dit kan een geprint of een elektronisch (PDF) exemplaar zijn.
GARANTIE
Mobilenergy.nl garandeert de werking van de door haar geleverde artikelen gedurende 2 jaar na factuurdatum. Zorg ervoor dat u de volgende stukken kunt overleggen om gebruikt te maken van uw recht op garantie:
Afhankelijk van de aard van het defect ontvangt u uw aangekochte apparaat gerepareerd retour of, indien reparatie niet mogelijk is, een vervangend exemplaar.
LET OP!!! Alle defecten veroorzaakt door verkeerd gebruik (anders dan aangegeven in de producthandleiding), eigenhandig openen/demonteren van het product of val- of breekschade vallen NIET binnen de garantie! Voor accu's geldt dat verkeerd gebruik binnen de garantieperiode niet onder de garantievoorwaarden valt. Verkeerd gebruik betekent, in de breedste zin van het woord, teveel opladen, ontladen, mechanische schade etc.
Onvoldoende gefrankeerde zendingen worden niet aangenomen of gecrediteerd.
U vindt de specifieke garantievoorwaarden gewoonlijk tevens in de handleiding van het door u aangeschafte product.
RETOURNEREN/HERROEPING
Mobilenergy vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door ons in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop u als consument aan ons de herroeping meldt. Tenzij de Mobilenergy aanbiedt het product zelf af te halen, mogen wij wachten met terugbetalen tot wij het product hebben ontvangen of tot u aantoont dat u het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De terugbetaling is kosteloos voor u.
Neem wel alstublieft vóór retournering altijd even contact met ons op .
Als u een defect artikel binnen de garantietermijn aan ons wilt retourneren neem dan eerst even contact met ons op om te bespreken op welke wijze de retournering plaats kan vinden. Artikelen die bijvoorbeeld zonder afzender en/of duidelijke omschrijving van het probleem worden geretourneerd kunnen wij bijvoorbeeld niet in behandeling nemen.
KLACHTENPROCEDURE
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen via ons contactformulier dat u vindt onderaan op onze website.
Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op deze pagina.
Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
DISCLAIMER
De op deze website getoonde informatie wordt door Mobilenergy.nl met zorg samengesteld, doch voor de juistheid en volledigheid hiervan kan niet worden ingestaan. Mobilenergy.nl verstrekt door middel van deze website louter informatie over producten en diensten. Wijzigingen kunnen zonder voorafgaande mededeling worden aangebracht.
Mobilenergy.nl aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor het eventueel niet goed functioneren van deze website; wij aanvaarden tevens geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele gevolgen door onjuistheden en onvolledigheden van de op de website van Mobilenergy.nl opgenomen informatie.
VOORWAARDEN
Op onze leveringen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Deze kunt u hier inzien.
Onze voorwaarden zijn samengesteld in samenwerking met de Consumentenbond. Wij houden ons daarom impliciet aan de Nederlandse wetgeving die is opgesteld voor verkoop via webshops.